#1

30 september 2018 - Potts Point, Australië

30 September 9 P.M. Sydney

Daar stonden we dan; zo lang naar uitgekeken en eindelijk waren we op Schiphol. Ik vond het spannend maar had er ook heel erg zin in! De eerste vlucht was naar Hong Kong. We kregen vliegtuig-eten en bestelde een wijntje. Eerst kregen we boontjes met een broodje jam en daarna lasagne. Ook kregen we een ijsje. De stewardessen waren heel aardig en ze leken op filmsterren uit China. Ik zat bij het raam en Nathalie zat in het midden, naast mij en naast een meneer die niet zo fris rook (hoorde ik gelukkig achteraf van haar). Ik had films gekeken en probeerde wat te slapen. Na 12 uur kwamen we aan op het vliegveld van Hong Kong. Het overstappen ging makkelijk en we hoefden maar 2,5 uur te wachten. We waren wel moe want in Nederland was het ongeveer bedtijd. Toen gingen we het vliegtuig in naar Sydney, deze keer nog 9 uur. De vlucht viel me erg tegen, er kwam geen einde aan. Weer kregen we een vliegtuig maaltijd, deze keer wel lekker: kip en rijst met groente en... weer een ijsje. Nathalie zat bij het raam, ik in het midden. Van te voren was ik benieuwd wie er naast mij kwam zitten aan de andere kant omdat Nathalie niet echt een beste ervaring had gehad. Gelukkig zat er een meisje naast me, Amy. Ze woont een uur rijden van Sydney. Ze had net een tour door Europa gedaan. Ook door Amsterdam en had genoten van de stroopwafels. We hadden veel gekletst. Ik vond het leuk dat ze naast me zat (met haar geweldige accent) want slapen kon ik echt niet. Terwijl ik zo moe was. Aftellen, en toen waren we eindelijk aangekomen in Sydney! Het voelde een beetje onwerkelijk, zo aan de andere kant van de wereld. We bestelde een Uber want we hadden geen zin om te zoeken naar een trein. Gelukkig een nette man die rustig reed en keurig z’n handen 10 voor 2 op het stuur hield (haha). Toen kwamen we aan in het hostel. Een Nederlandse jongen met een accent uit Eindhoven hielp ons. De kamer was een beetje schakelen, best een grote tegenvaller. Groot terwijl het denk ik 2 bij 2 meter is. Wel een tv en koelkast gelukkig. En voor zo ver ik zag, een schoon bed en geen beestjes. Na deze tegenvaller en een klein beetje gemopper besloten we toch maar om gelijk te gaan slapen. Het was rond half 11 ‘s avonds en we waren heel moe. Gelukkig hadden we goed geslapen ondanks het vreemde kamertje (backpackers life). Na een paar keer wakker geworden in de nacht werden we om 9 uur wakker van de wekker. Onze dag kon nu al niet meer stuk: vandaag gingen we Sydney verkennen. Met de trein (station Kings Cross) gingen we naar Central. We waren zo excited dat we ons kamertje bijna de hele dag zijn vergeten. Nadat we onderweg een ontbijtje hadden gekocht (een wrap met groente en tonijn) gingen we eten in Hyde Park. Dat was genieten in het zonnetje en de mooie omgeving. De meest vreemde vogels liepen voorbij. Ik keek nu al mijn ogen uit. Daarna gingen we verder op weg naar Darling Harbour, naar Sea Life. Eerst gingen we nog langs Hard Rock Cafe om een kleinigheidje voor mijn lieve vader mee te nemen. Sea Life was ondanks de vele kinderwagens en jankende kinderen, erg mooi om te zien. Er waren Dory visjes en een grote haai. Nadat we gelunched hadden (beetje zwaar maar wel lekker: Italiaans) gingen we lopend naar Opera House. We liepen door nog meer mooie parkjes (de stad heeft veel natuur). Toen we er aangekomen waren gingen we natuurlijk veel foto’s maken (tourist life). We genoten van het uitzicht over het water. De mensen hier zijn ook aardig, ze maken zomaar even een praatje met je. Nadat we nog even bij Opera House hadden gekeken werd het langzaam donker 18.00 uur) en liepen we terug naar ons hostel. Nu doen we even lekker rustig aan en maken we ons klaar voor de volgende vlucht morgen: Adelaide. Sorry voor mijn lange blog maar ik ben zo enthousiast. Voor nu: (alvast) welterusten!

Liefs,

Alysha

1. Olga:
    30 september 2018
    Wat leuk zeg!! En wat hebben jullie al veel gezien! Ja die vlucht.. heb steeds gekeken waar jullie ongeveer waren Zo een eind weg. Nog een klein stukje vliegen en dan gaat het avontuur echt beginnen. Goeie morgen en geniet!!!
    Kus
  2. Olga:
    30 september 2018
    Ik bedoel natuurlijk goede vlucht morgen😊
  3. Linda:
    30 september 2018
    Superleuk Alysha, zo wat geweldig allemaal
  4. Leeza:
    😍😍😍
  5. Cees:
    30 september 2018
    Hartstikke leuke blog Alysha!
  6. Sandra Buffing:
    30 september 2018
    Wat leuk dat we je op deze manier kunnen volgen! Have fun, en ik blijf lezen.💋
  7. Brigitte:
    Geniet ervan 😘
  8. Tineke:
    1 oktober 2018
    Heerlijk die lange blog. Leuk om met je mee te kunnen "kijken".
    Geniet er maar an en ja de rara dingen horen er nou eenmaal bij.