#2

2 oktober 2018 - Meningie, Australië

2 Oktober 6.35 P.M. Meningie

Hierbij weer een uitgebreid verslag van afgelopen dagen.

Maandagochtend vroeg vlogen we naar Adelaide. We hadden de wekker om half 5 gezet. Na een slapeloze nacht pakte we onze spullen bij elkaar en verlieten we ons kamertje (yes). Toen liep alles niet zoals gepland: de ticketautomaat van de trein deed het niet, dus besloten we een Uber te nemen. Die kwam niet opdagen. Opeens kwamen we erachter dat we ons een uur vergist hadden; we waren een uur later op pad dan dat eigenlijk moest. We hadden een uur voordat we zouden boarden en we moesten nog een taxi zoeken. Een oud mannetje, Phillipe, stopte gelukkig. We zeiden dat we in een rush waren dus reed hij plankgas voor ons naar de airport. Hij was onze held van de dag, we hadden onze vlucht gehaald. Achteraf konden we er om lachen, dit moest ons overkomen. 2 uur later kwamen we in Adelaide aan en gingen we naar ons volgende hostel. We opende de kamer en... het was fantastisch! Twee tweepersoons bedden, een eigen badkamer, keuken en waterkoker! En ramen met uitzicht. Wat waren we blij. Toen besloten we de stad in te gaan, een paar mooie parken te bezoeken. We liepen door Botanic Garden, een heel mooi park. Opeens zag ik een beestje midden in het gras zitten (het bleek een opossum te zijn). Hij zag er ziek uit en we bleven even staan kijken. Er kwam een vrouw bij staan, Wendy. Een klein, aardig vrouwtje. Ze belde Animal Rescue Center. We mochten het diertje even verderop naar Adelaide Zoo brengen voor opvang en verzorging. Wendy stopte het diertje in een theedoek, die ze toevallig bij haar had, en toen in haar tas! Met z’n drieën liepen we naar de Zoo. Daar werd het diertje opgevangen. We waren echt blij, we hadden een goede daad verricht! De mensen zijn hier allemaal zo aardig, de buschauffers, in winkels, op straat, iedereen neemt de tijd voor een praatje en wil je helpen. Dat vind ik heel fijn aan dit land. Wendy liet ons bomen zien in Botanic Garden waarin totaal 25.000 vleermuizen wonen (zie foto). Het was geweldig om ze daar allemaal te zien hangen. Toen liepen we terug en bezochten we nog wat toeristenwinkeltjes (hoort er ook een beetje bij). We waren zo moe dat we een Wok to go kochten om gezellig op de kamer op te eten. Toen hebben we gelukkig bijna klokje rond geslapen!

Vandaag hebben we de camper opgehaald. We zijn er zo blij mee! Er zit alles bij, bijna een luxe leventje. Ook hier werden we weer super goed geholpen. Nathalie ging eerst rijden. Het was spannend in het begin maar het was heel goed gegaan. We gingen boodschappen doen bij Woolworths. De cassiere doet tijdens het scannen gelijk de boodschappen in je tas van zwaar naar licht. We keken onze ogen uit. Wat een service! Je moet er geen haast hebben want alles gaat op z’n gemakkie. Toen gingen we opweg naar camping 1 in Meningie: Lake Albert Caravan Park. Aan een meer, zo mooi (zie foto). Het was bijna 2 uur rijden maar ondanks we een paar dode kangaroo’s tegen kwamen was het een leuke rit en een mooie omgeving. Straks gaan we voor het eerst in de camper slapen. Ben benieuwd! Welterusten vanuit Meningie!

Liefs,

Alysha

1. Kelsey Schouw:
    2 oktober 2018
    Nu al zulke coole verhalen :-) ben benieuwd naar de volgende blogss!!
    Veel plezier skatjes
  2. Leeza:
    2 oktober 2018
    Pfff mazzel dat je je vlucht nog haalde 😂😂😂 doos
  3. Brigitte:
    Onwijs gaaf
  4. Jos en Marian:
    2 oktober 2018
    Wat een leuk verhaal! En mooie foto's, alleen dat beeld met die rare ogen iets minder 😃 de camper zier er ook goed uit, niet te groot. Veel succes en plezier!! Kus van ons.
  5. Sandra Buffing:
    2 oktober 2018
    Wat een avontuur!! En zeker een goede daad om de possum te helpen. Top. Geniet ervan en rij voorzichtig.
  6. Olga:
    2 oktober 2018
    Wat fijn dat de mensen daar zo behulpzaam zijn! Wat een geluk dat jullie je vlucht nog haalde en op tijd waren( dat had je me niet verteld🤣) Mooie camper meiden, rij voorzichtig en geniet van het mooie weer en uitzicht🤔
  7. Nico Schouw:
    2 oktober 2018
    Wat geweldig dat jullie dit allemaal meemaken. Lekker genieten meiden!! Tot de volgende blog!
  8. Gabrielle:
    2 oktober 2018
    Ali wat een leuke verhalen!!! Het klinkt geweldig. En wat een dierenvriend ben je ook he. Geniet van de mooie route! Liefs Gab
  9. Cees:
    2 oktober 2018
    is echt een prachtig land zeg! Weet niet of het handig is om het reisverslag van die collega naar je toe kan zenden, en of je daar wat aan hebt. Hij heeft erg goed per dag beschreven wat ze in de 2 maanden met de camper rondreizen bezoeken.
    Groetjes Cees

Voorbeeld willekeurige dag
    Dag 10
    ma. 10 april 2017
    TILBA TILBA → LAKES ENTRANCE (366 km)

* verder over Princess Highway
    * Merimbula, 91 km, Merimbula Lake, mooie baaien, heerlijke stranden
    TravelTrend:
    Merimbula; Sapphire Coast, stranden, parken, Ben Boyd National Park, Mimosa Rocks
    * Eden: tonijn, Killer Whale Museum
    * Croajingolong National Park, Unesco World Biosphere Reserve, wandeling, kanotocht
    * vele dorpjes en prachtig bosgebied
    * uit New South Wales, in Victoria
    * langs kust, oceaan, meren, witte stranden, ongerept bos wat overgaat in bergen
    * Lakes Entrance: uitstekende restaurants;
    gebied met rivieren, meren en lagunes die uitkomen op:
    * Ninety Mile Beach
    * plaatsje ligt op het punt waar de Gippsland Lakes uitkomen in de oceaan
    * surfen of surfen kijken, wandelen naar de meren, boottocht maken, seafood capital
  10. Anne-Marie:
    3 oktober 2018
    Prachtig geschreven Alies! Wat een mooi avontuur en ook heerlijk om te lezen hoe jullie genieten van het land Australie, de mensen en alles er om heen. Ben benieuwd naar de komende avonturen! Enjoy ladies.