#6

16 oktober 2018 - Cairns, Australië

Op de avond van Nathalie haar verjaardag, 13 oktober, had ik haar mee uiteten genomen. We gingen naar Surfers Paradise, echt een uitgaans gebied. Je kijkt je ogen uit naar de mensen die op straat lopen. Vooral hóe ze erbij lopen. Nadat we gegeten hadden deden we nog wat drankjes en namen we een Uber terug naar de camping.

14 oktober werden we wakker en het eerste wat we hoorde was, hoe verrassend, keiharde regen op het dak van de camper. Ik werd er een beetje hopeloos van maar probeerde dat niet te laten merken. Achteraf bleek dat Nathalie er hetzelfde over dacht. We waren eindeloos aan het googlen naar to do’s on a rainy day. Ik had namelijk echt geen zin om nog een dag door het shoppingcentre te slenteren (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen). Toen kwam Nathalie met het geweldige idee om naar de zon te gaan! Als de zon niet naar ons komt, gaan wij wel naar de zon! We boekten vliegtickets naar Cairns (YOLO!) om daar vanavond al aan te komen. Daar zijn de weervoorspellingen zoveel beter. Ik ben blij want ik wilde daar zo graag heen maar de afstand was niet te doen met de camper: nog 1700 km verder. We hadden de camper opgeruimd, schoongemaakt en vervroegd ingeleverd. Ik zal hem erg missen (ruim 2800 fijne kilometers mee gereden) maar ik wil zon!!! En zee en een blauwe lucht. Na een strenge controle op het vliegveld van Brisbane (drugstesten and all) gingen we lunchen: “How are you doing girlsssss” zei een blonde jongen met langig haar en een mooi accent. Wordt je toch blij van.

Ruim 2 uur later kwamen we aan in Cairns. We blijven hier tot donderdagavond laat zodat we vrijdag nog een hele dag in Brisbane hebben. Het voelde gelijk al warmer aan maar het was avond dus gingen we na het avondeten direct naar ons hotel. De volgende dag gingen we zwemmen bij een openbaar zwembad: Cairns Esplanade Lagoon en wat hadden we prachtig weer. Het was een goede keuze om naar Cairns te vliegen voor 4 dagen. Queensland is namelijk “State of Sunshine” zoals hier op de kentekenplaten van auto’s staat dus die zon wilde we zien! ‘s Avonds gingen we uiteten bij Sushi Express: een lopende band maar dan letterlijk een treintje over een spoor. Zo leuk. Daarna hebben we nog de Night Market bezocht. Erg gezellig.

Voor vandaag hebben we een boottocht geboekt naar Fitzroy Island. Daar verblijven we de hele dag. Na 50 minuten varen kwamen we om 10 uur op het eiland aan. Het is een klein eiland, heel tropisch. Op de boot onderweg naar het eiland leek het net of ik met Expeditie Robinson mee deed: hetzelfde uitzicht. Nathalie was met haar snorkel de zee in gegaan en had toen een grote schildpad gezien! Gelukkig had ze haar onderwater camera mee. De foto’s waren zo mooi!! Zo bijzonder dit land, de natuur een de dieren. Ondanks dat we al 3 keer voor Duitsers aangezien zijn. Op het eiland is er ook een klein schildpadden ziekenhuis: Cairns Turtle Rehabilitation Centre. Mooi hoe vrijwilligers zieke, beschadigde (door plastic) schildpadden opknappen en klaarmaken om terug de natuur in te gaan. Om 4 uur gingen we met de boot terug naar vaste land. Dit was een super mooie dag. Tot de volgende blog!

Liefs,

Alysha

1. Sandra Buffing:
    16 oktober 2018
    Wow prachtige foto's, wat mooi daar! Hele goede zet geweest om te verkassen naar de zon!
    Enjoy💋
  2. Cindy:
    Lekker genieten meiden!
    😎🍹💋 Cindy
  3. Kelsey Schouw:
    Waaauw mooi alies!
  4. Olga:
    16 oktober 2018
    Wat is het daar prachtig!!! Inderdaad en expeditie😍 Wat hebben jullie het mooi Wat een goeie keuze om daar heen te gaan Super!! Wil je nog wel terug Alies?😋
    Ik kijk uit naar je volgende blog😂👍💋
  5. Jos en Marian:
    Wat een stoere meiden zijn jullie! Geweldig hoor! 🌏🌅🌞🤗
  6. Nico Schouw:
    16 oktober 2018
    Prachtige verhalen meiden!! Nog heel veel plezier daar!!
  7. Anne-Marie:
    16 oktober 2018
    Wat een geweldige mooie ervaring! En wat een gave foto's!
  8. Linda:
    19 oktober 2018
    Leuk om te lezen hoor kanjer, echt zo mooi deze ervaring.