#7

19 oktober 2018 - Brisbane, Australië

Op 17 oktober ging de wekker om half 6. Nathalie ging namelijk iets heel spannends doen: SkyDiven! Dit had zij maandag geboekt. Ik wilde graag de milde versie doen: Paragliden. Helaas blijkt dit niet te bestaan in deze regio van het land. Stiekem leek het me ook leuk om te SkyDiven maar ik dacht dat het veelste eng was om alleen al over na te denken. Toen we aankwamen bij het kantoor en ik alle spullen en een groot tv scherm zag hangen dacht ik: ik zou dit eigenlijk ook wel willen doen. Het meisje dat er werkte riep: er is nog een plek vrij! Ik dacht gelijk: nu moet ik het doen! Geen tijd om zenuwachtig te worden. En ja hoor, daar ging ik! Ik ontmoette mijn instructor: een man met een snor, nog iets kleiner dan ik (ja dat is mogelijk). Zijn naam was GJ. We kregen van alles aan en om en gingen met een busje naar het vliegveld. Daar stond het vliegtuigje klaar. Ik vond het erg spannend, maar meer leuk spannend. Het vliegtuigje steeg op en ging steeds hoger. Als deur heeft het een soort van doorzichtig rolluik. Er was een cameraman mee die mij filmde: de duik, in de lucht en de landing. Toen we op zo’n 5 kilometer hoogte waren werd het rolluik open gedaan. Eerst gingen er twee ervaren mannen uit, die lieten zich als het ware koprollend naar beneden vallen. Toen was ik aan de beurt. Mijn instructor had mij intussen aan zich vast gemaakt en ik kreeg een bril op. We schoven naar het randje en ik had geleerd om naar de horizon te kijken in plaats van naar beneden. Dat deed ik. En ja hoor, daar gingen we. De vrije val schijnt 200 km per uur te zijn. Het is zo onwerkelijk dat je zo hoog bent. Zodra de vrije val “stabiel” is, is het echt genieten. Toen ging, thank god, de parachute open en dan zweef je en kan je genieten van het uitzicht over Cairns. Dit geeft zo’n kick en het landen was ook goed gegaan. Ik ben blij dat ik dit gedaan en meegemaakt heb! Eén keer en nooit meer hoor. Op een USB stick heb ik foto’s en video’s meegekregen. Die ga ik thuis gelijk bekijken! Die middag zijn we weer naar het zwembad geweest. Het water was heel warm, echt genieten. Het was onwerkelijk dat we die ochtend uit een vliegtuig zijn gesprongen. Toch hebben we het echt gedaan en ik ben zo blij met die ervaring.

Gister, 18 oktober, zijn we naar Palm Cove Beach gegaan. Dat was een uurtje met de bus. Het is een heel mooi strand met blauwe zee en gezellige restaurantjes. Helaas konden we niet in de zee zwemmen omdat er een krokodil gespot was. Ook zijn er, naast krokodillen, veel kwallen. Omdat we daar niet konden zwemmen zijn we weer naar het zwembad in Cairns gegaan. Dit zou mijn laatste dag zwemmen en zonnen zijn dus extra genieten! Gisteravond gingen we met het vliegtuig terug naar Brisbane.

Vandaag is mijn laatste dag in Australië. De tijd is omgevlogen. We zijn in Brisbane en gaan de stad verkennen. We zijn naar South Bank geweest. Dat is weer een park met een openbaar (gratis) zwembad. Echt super dat dat hier bestaat. Daarna zijn we winkeltjes gaan kijken. Het is een mooie, nette stad en iedereen is relaxed. Ik denk mijn favoriete stad van allemaal. Ook hadden we mooi weer! Iets wat we niet gewend waren van Brisbane. We zijn uiteten geweest en daarna terug naar het hotel gegaan. Ik heb mijn koffer ingepakt want morgenochtend vroeg neem ik de eerste vlucht naar Sydney, dan naar Hong Kong en vervolgens naar Amsterdam. Ruim 24 uur vliegen. Vijf vliegtuigen binnen en week is pittig! Ondanks dat ik het jammer vind dat de reis er alweer op zit, vind ik het ook lekker om weer naar huis te gaan. Ik heb echt genoten van dit prachtige land met de beleefde, behulpzame mensen en de mooie natuur en bijzondere dieren. Ik zal deze ervaring niet snel meer vergeten. Ik ben verliefd op Australië.

Liefs,

Alysha

1. Leeza:
    Stoer man jeeeezus
  2. Anne-Marie:
    19 oktober 2018
    Prachtig verhaal weer Alies! Een hele goede reis en hoop gauw al deze verhalen persoonlijk van jou te mogen horen! See you soon!
  3. Linda:
    19 oktober 2018
    Leuk weer om te lezen hoor😇zo bijzondere ervaring.
  4. Sandra Buffing:
    19 oktober 2018
    Wowww wat stoer!! Geweldig gewoon. Wat een mooie ervaring heb je gehad!
    Een hele goede ontspannen en veilige reis terug!
  5. Cindy:
    Wow....wat geweldig...SkyDiven! 👍🏻
    Een hele goed reis terug naar Nld.
  6. Olga:
    19 oktober 2018
    Wat goed dat je bent gaan skydiven!! Ik ben trots op je hoor! Wat een mooie reis heb je gemaakt Alies Zondag horen we al je verhalen. Een hele goeie vlucht Ben stiekem blij dat je weer thuis komt😘❤
  7. Cees:
    19 oktober 2018
    weer een leuke blog, mooie vakantie heb je gehad zeg.