#3

5 oktober 2018 - Torquay, Australië

5 Oktober 7 P.M. Torquay

Vandaag, 3 oktober, werden we goed wakker. De camper sliep, ondanks de iets harde ondergrond, wel lekker. Het heeft iets gezelligs vind ik. We hebben heerlijk voor onze camper ontbeten (fruit, yoghurt, geroosterde broodjes, kopje thee) en zijn daarna verder gaan rijden naar Jacks Point. Daar heb je Pelican Islands waar je de dieren kan spotten. Helaas hebben we ze niet gezien maar wel genoten van het uitzicht. Er zijn lange wegen die je ongeveer voor jezelf hebt, het is erg rustig. We hebben nu al veel dode dieren langs de weg gezien, onder andere 11 dode kangaroo’s. Ook hebben we er 1 de weg zien overhuppen. Dat was echt een super mooi gezicht. Nu, na 168 km, zijn we beland op camping Discovery Parks in Robe. We gaan het stadje verkennen en misschien nog zwemmen. Helaas waait het wel hard en is het een beetje fris maar dat mag de pret niet drukken.  Morgen gaan we wat langer rijden, naar het begin van de Great Ocean Road.

Gister zijn we de dag begonnen met een heerlijk (zelf) gekookt eitje. Nadat we ontbeten en gedoucht hadden gingen we op tijd op pad om zo’n 350 km de rijden. Onderweg hebben we veel groen gezien. En koeien. Het leek soms heel even op Nederland. Helaas ook weer veel aangereden dieren gespot zoals een koala beer en we zitten nu op de 15 dode kangaroo’s. Net zoals gister reden we een heel eind over Princes Highway (precies waar we thuis horen, haha). Het rijden is hier goed te doen ondanks de soms slechte wegen. Alles wordt heel goed aangegeven. Je komt ook borden tegen met “Break the drive, stay alive”. Prachtig. We zijn doorgereden tot het begin van de Great Ocean Road. Ook prachtig (zie foto’s). We zijn gestopt bij The Grotto, Bay of Islands en Bay of Martyrs. Het uitzicht was ongelooflijk. Daarna zijn we nog het stadje in gegaan: Port Campbell. We gingen op tijd terug naar onze camping “Great Ocean Road Tourist Park” in Petersborough omdat het vroeg donker wordt. Straks weer heeeerlijk slapen zodat we morgen weer wat kilometers kunnen rijden!

Vandaag rond een uur of half 10 gingen we de Great Ocean Road weer op. We zijn veel gestopt en hebben veel mooie dingen gezien zoals The London Bridge, The Arch, Scenic Lookout, Loch Ard Gorge, The Twelve Apostles en Gibson’s Steps. Toen reden we verder naar Apollo Bay, een prachtig stadje. De zon was gaan schijnen, een blauwe lucht dus het strand was prachtig met blauw water. Ook zijn we gestopt bij Kennett River. Daar hebben we de eerste koala in het wild gespot! Hij zat een beetje te chillen op een tak, beetje eten, beetje wassen. Zo speciaal! De Great Ocean Road is zo mooi, net zo mooi als op google. We bleven ons eindeloos verbazen over de mooie omgeving. En niet normaal zoveel haarspeldbochten! Ook zijn we nog naar een mooi strand gereden: Bells Beach. We hebben een tijd van het uitzicht zitten genieten en zijn toen naar de camping gereden, Torquay Foreshore Caravan Park. Ik ben blij dat de campings hier zo schoon zijn. Nu nog lekker genieten en morgen naar Melbourne!

Liefs,

Alysha

1. Sandra Buffing:
    5 oktober 2018
    Geniet ervan!! Jammer van zoveel dode dieren. Gelukkig zie je ze ook levend. Een koala en kangaroe!! Hoe bijzonder!
    😘
  2. Olga:
    5 oktober 2018
    Wat zien jullie veel!! Echt super mooie foto's. Wat zielig voor de dode beesten langs de weg😯 Morgen weer naar de grote stad😀ben benieuwd naar de nieuwe foto's Leuk dat we jullie zo kunnen volgen en mee kunnen genieten van jullie prachtige reis,
    Liefs Mam
  3. Linda:
    5 oktober 2018
    Superleuk om te zien hoe jullie genieten. Leuk om te lezen, hoeveel jullie doen. Kijk uit naar het volgende reisverslag. Veel plezier.