#4

9 oktober 2018 - Coffs Harbour, Australië

9 Oktober 16.15 P.M. Seelands

6 oktober reden we naar Melbourne. We zaten er even ruim 100 km vandaan dus het was een kort ritje. We kwamen aan op een luxe camping: Discovery Parks Melbourne in Braybrook. Het was heel mooi. Met de bus gingen we naar de binnenstad. Melbourne vind ik iets leuker dan Sydney. Je hebt langs het water veel restaurants en barretjes, heel gezellig! Vooral ‘s avonds. We gingen ergens wat drinken en daarna met de metro naar Melbourne Zoo. We moesten en zouden een kangaroo en koala van heeeeel dichtbij zien (in het wild is het leuker maar wel verder weg). Het liefst wil ik met een koala op de foto zoals een echte toerist maar daar moet je veel dollars voor neerleggen. Bovendien schijnen ze allemaal chlamydia te hebben. We gingen terug naar de stad, een drankje doen aan het water en even later uiteten, ergens anders maar ook aan het water. Het was zaterdagavond dus heel druk op straat, een leuke sfeer. Na het eten gingen we naar een bar op een soort van steiger in het water. Daar hebben we een paar Australische jongens leren kennen. Een jongen vierde zijn vrijgezellenfeest. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: hun accent is geweldig (mountain is maaaan-tn). Mijn Aussie Surf Dude droomman zat er niet tussen helaas (sorry collega’s :))) maar we hebben alsnog een super leuke avond gehad. We namen een Uber terug naar de camping.

De volgende dag, 7 oktober, stond er zo’n 600 km rijden op de planning. We willen kilometers maken om dichterbij Newcastle en Gold Coast te komen. Om half 5 kwamen we aan op een camping in Yass, Yass Caravan Park. Nathalie ging even hardlopen. Helaas kon ik niet mee omdat ik nog niet zo ver ben in mijn training :). Even tijd voor mezelf en dan straks eindelijk koken op ons eigen gasstelletje. Het was er de afgelopen dagen niet van gekomen (in de stad, teveel wind, te koud) maar nu gaat het dus echt gebeuren. En we hebben nu echt heel mooi weer! Die avond heb ik de eerste Aussie spin gezien (middelmaatje) en het viel reuze mee! Hopelijk blijft het hierbij.

Gister stonden we extra vroeg op om weer veel kilometers te maken, ruim 400. We stopte bij Newcastle. Helaas regende het dus gingen we onder de achterklep een wrap maken en snel door, naar de Aldi (yes) boodschappen doen. Soms lijkt het net alsof je in Engeland bent. Niet alleen omdat ze hier links rijden maar ook door de namen van steden, het zijn veel dezelfde namen. Ze zijn hier zo leuk. Ik heb een dorpje gezien die Ice Creamy heet (zullen we daar wonen Kels?). Na een jammer genoeg korte stop in Newcastle reden we door naar de volgende camping: Secura Lifestyle Lakeside in Forster. Het was zoooo mooi. Met palmbomen, aan een meer met strand en de zon scheen vol op! Heeeeerlijk. We hebben zelf pasta gekookt en lekker gechillt. Het was de eerste avond dat het warm genoeg was om tot laat buiten te kunnen zitten.

Vanochtend zijn we na het ontbijt naar Koala Hospital in Port Macquarie gegaan, 130 km verderop. We hebben koala’s (van heel dichtbij) gezien die daar na bijv. een aanrijding worden opgevangen. Nu zitten we op een camping in Seelands, Big River Holiday Park. Gelukkig weer warm en veel zon. We zijn nu ruim 300 km voor Brisbane, ons eindstation met de camper. Tot de volgende blog!

Liefs,

Alysha

(Helaas kan ik mijn foto’s niet bijwerken omdat de wifi te slecht is).

1. Sven:
    ICE CREAMYY😂😂
  2. Sandra Buffing:
    Top weer!
  3. Olga:
    9 oktober 2018
    Prachtig verhaal weer Alies! We hebben elkaar net "live" gesproken Heerlijk om je weer te zien en te horen dat je enorm van de reis geniet. Ik kijk uit naar je volgende blog😘❤
  4. Nico Schouw:
    9 oktober 2018
    Mooi meid dat het zo genieten is van alles...veel plezier in Brisbane!!😘
  5. Gabrielle:
    Leuk weer Ali!
  6. Linda:
    10 oktober 2018
    Wat een mooi avontuur is dit voor jullie lieverd. Zo geweldig❤️
  7. Jos en Marian:
    11 oktober 2018
    Wat een leuk verhaal weer Alles. Je schrijft leuk! Liefs 💋 van ons.
  8. Tineke:
    11 oktober 2018
    Zo leuk om je te volgen en de avonturen te lezen.