#5

13 oktober 2018 - Mermaid Beach, Australië

10 oktober reden we weer vroeg van de camping weg. De camping was een stuk van de snelweg af dus we zagen veel kangaroos in het wild. Dat blijft zo bijzonder om te zien. Deze keer moesten we anderhalf uur rijden. Gelukkig maar want ik ben het rijden nu wel een klein beetje zat ondanks dat ik van onze camper hou. We kwamen aan in Byron Bay, een surf/strand/zee/kust plaatsje. We hadden prachtig weer dus we hebben eerst 2 uur op het strand gelegen en in de zee gezwommen. Dat was heeeerlijk! Na de lunch liepen we een rondje door het stadje en namen we ergens een verfrissend drankje. Toen zijn we weer boodschappen gaan doen bij Woolworths (de Appie van Australië). De camping was maar 5 minuten rijden. We kwamen aan op Discovery Parks Byron Bay. Na wat gechillt te hebben met een apple cider (m’n nieuwe favo drankje, dankje Nathalie :)) zijn we naar het zwembad gegaan. Vanavond gaan we weer het stadje in. Over een uur schijnt het keihard te gaan onweren maar voor nu is de lucht nog strak blauw met een felle zon. Ben benieuwd...

Helaas heeft het de hele avond, nacht en volgende dag, 11 oktober, geregend. Dat is zo jammer als je in een kustplaatsje bent. We reden donderdagochtend naar de watervallen, Minyon Falls. Helaas ging dat niet door want de weg was afgesloten! Zo jammer. We zijn teruggegaan naar Byron Bay en hebben in het stadje wat rondgelopen, gelunchd en winkels bezocht. Nadat we weer zelf gekookt hadden op de camping hebben we ‘s avonds nog een drankje gedaan in een kroeg. Dat was erg gezellig. Hopen dat het weer morgen beter is!

12 oktober vertrokken we van Byron Bay een stukje naar boven, naar Gold Coast. We kwamen op de volgende camping aan: Nobby Beach Holiday Village. Nadat we een was hadden gedraaid gingen we met de camper de stad in. Naar het strand en naar SkyPoint; een toren van 332,5 meter hoog. Het uitzicht was prachtig. Toen zijn we naar een groot shoppingcentre gegaan genaamd Pacific Fair. Het was tenslotte toch geen mooi weer buiten. In Pacific Fair zou ik me de hele dag kunnen vermaken, als ik geen beperkt aantal kilo’s mee terug het vliegtuig in mocht nemen. Zo groot en zulke mooie winkels. Na een paar uur in het shoppingcentre gespendeerd te hebben, gingen we terug naar de camping om (hopelijk) weer lekker te koken. Het koken was weer gelukt, zo creatief. En lekker. Omdat het regende gingen we ons nog even vermaken in supermarkt Woolworths.

Vandaag is Nathalie jarig. Ik had een slinger opgehangen in de camper om haar zoveel mogelijk een jarig gevoel te geven. Omdat het zo hard regende zijn we weer naar het overdekte shoppingcentre gegaan. Daar hebben we een taartje gegeten voor haar verjaardag. Vanavond neem ik haar mee uiteten en dan gaan we naar een night market. Ik ben benieuwd! Gold Coast is prachtig maar ik denk dat het mooier is met een blauwe lucht en veel zon. De namen zijn hier ook mooi; Mermaid Beach, Miami. Je zal er maar wonen :).

Liefs,

Alysha

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra Buffing:
    13 oktober 2018
    Jammer van het weer, maar wat een reis! Zo cool! Leuke blog hoor!
    Liefs San
  2. Leeza:
    13 oktober 2018
    Alyshaaaaa wat leuk allemaal 😭! Je moet me alles zeggen als je terug bent
  3. Nico Schouw:
    13 oktober 2018
    Zo jammer dat het weer niet meezit....goeie reden om nog een keertje terug te gaan!! Geniet er nog lekker van de laatste week!
  4. Linda:
    13 oktober 2018
    Leuk om te lezen hoor hoe mooi het daar is. Geniet nog even lekker van de laatste week, dan kun je met veel plezier terugkijken op deze fantastische reis. Liefs linda
  5. Olga:
    14 oktober 2018
    Wat zien en doen jullie veel!! Jammer van het weer maar gelukkig is jullie reis nu naar het zonnetje😃😎😘